Vad är det med mörkblått?!

 
Jag har fastnat för färgerna mörkblått och petrol. Jag vet inte om det är mode, smak eller någon slags kombo men jag har numera plånbok, tröjor, höstjacka, gårdagsshoppad vinterjacka, en sal och en man i mörkblå toner. Bland annat. Nyss beställde jag dessutom den blå tapeten från förra inlägget till mitt blivande sovrum! "Oriental brocade" från Boråstapeters kollektion "collected memories". Älskar den! Mer än den med rosor, och Mattias likaså, faktiskt. Tvetydig mening med flit... 

Faktiskt hade jag nog valt mörkblå bil med om jag hade fått välja. Jag mötte en sån idag, en mörkblå ny95:a, och vore det inte för att min Limmon har en färg som visat sig vara så himla tacksam mot smuts hade jag nog ångrat mig! Men det är klart, det kanske går att få för mycket av det goda, även när det handlar om mörkblått, så ljusblå bil kanske var det bästa på flera sätt?!
 

Kommentarer :

#1: Sandra

Var den blå? Trodde den var svart! Blir ett fint sovrum!

skriven

Kommentera inlägget här :