En av miljoner arbetsuppgifter

Framför allt älskar jag mitt jobb för att mina dagar är oförutsägbara.

Bilden nedan föreställer en av alla grejer som kan hända under en arbetsdag; inte det faktum att vi samlats tre kollegor framför en dator i ett av våra konferensrum utan att vi just samlats för att liksom föreställa tre kollegor som arbetar, som en illustration i syfte att marknadsföra kommunens lediga jobb. Det är just sånt som kan hända eftersom ingen av mina dagar nånsin är den andra lik och för att arbetsuppgifterna aldrig går att räkna eftersom det alltid kommer nya som man inte visste fanns.

Just nu söker vi som synes turism- och näringslivsstrateger, vilket för mig kommer att innebära två nya kollegor till min och Anna-Märtas (den blonda bakom mig på bilden) lilla avdelning.

En spännande höst väntar men först en lång, härlig semester om bara en till ynka liten arbetsdag!

Kommentera inlägget här :