Måndagkväll

Sandra får ge sig till tåls. Inga bilder förrän barnen själva sett det, vilket blir nästa vecka nångång eftersom semestern börjar med just semester.

I övrigt är det som sig brukar bör när jag och Mattias om somrarna har vår barnlediga vecka; jag jobbar lite och han jobbar mycket. Mitt jobb är för det mesta lugnare på sommaren och Mattias har det precis tvärt om och är inte hemma för dagen än. Å andra sidan har jag hunnit tapetsera, gå på födelsedagskalas, tapetsera klart, städa upp efter mig och nu när tårtan inte längre mättar lagat lite middag; parisare eller vad korvburgare nu kallas. 

I morgon fungerar jag på att åka på loppis och kolla efter möbler till Viktors "nya" rum, och på onsdag blir det middag med svägerskan, och kanske att jag cyklar till jobbet med, torsdag blir gräsklippning (om det utlovade finvädret nu kommer) och sedan är det fredag och gissningsvis börjar semestern kring lunch då! Fyra veckor av sovmorgnar, bland annat. 

Kommentera inlägget här :