VA(F)B

Viktor har nog hostat mer än inte under den gångna natten, vilket nu varken märks i form av just hosta eller på humör. Annat är det med mitt humör efter alldeles för lite sömn, grådassigt töväder, en rastlös son och en lång oplanerad hemmadag.

Jag tycker faktiskt att mina barn är ganska friska av sig, det är Viktor som emellanåt besväras av långdragna förkylningar men desto vanligare är dagens fenomen - vård av friskt barn. Antingen så får jag den sista dagen innan återgång till skola/förskola eller också får jag den första dagen då det inte riktigt hunnit visa sig om sjukdom verkligen bryter ut. Samma sak var det i fredags då Mio ringde på torsdag em och var hängig och ville bli hämtad men som på vab-fredagen var kärnfrisk igen. Det går så mycket sjukdom nu att det känns dumt att chansa men samtidigt har jag en så stark arbetsmoral att det känns dumt att vara hemma när det egentligen inte behövs.

Nåväl, jag ska väl spendera min dag med sonen nu i alla fall, bygga lite pärlplattor kanske, och dricka kaffe, vilket behövs...

Kommentera inlägget här :