Tangentcrash

När Mio var liten och bärbara datorer i vårt hushåll enbart bestod av mammas gamla Compaq från sent 90-tal med 4:3-skärm och 64 i ram, lyckades Mio i ett obevakat tillfälle pilla loss en ganska stor andel av tangenterna. Jag var precis som på Palmcrantzskolan då samma sak ideligen skedde vid tangentborden ute i koridorerna, förundrad och fascinerad över hur man gör men ikväll har jag varit tvungen att lära mig detsamma. Nu är pärlsockerkornet som gömt sig under tab-tangenten i min dator borta och störningsmomenten på den har blivit ett mindre. Det var faktiskt riktigt lätt att pilla loss tangenterna så nu önskar jag att det vore lika enkelt att åtgärda problemen med att den är trög och saknar numeriskt tangentbord... 

Kommentarer :

#1: Mamma

Jag minns, jag också Mios undersökande metodik!

Kanske du ska satsa på en ny dator, anno 2013?

skriven

Kommentera inlägget här :