SVART falu rödfärg

OBS! Bilden är ett montage...
 
Nästa säsong, 2013, SKA vi måla huset, det bara är så. I alla år har vi sagt "nästa år" men så länge varken störtregnen from hell, sjukdom eller kraftigt försämrad ekonomi uppstår, kan vi inte skylla på renovering inomhus längre utan fasaden SKA få den uppfräschning den så länge förtjänat.
 
Planen är att fodren ska bytas (Mattias har satt nya på de nya fönstren uppe men spröjs och målning fattas) och målas vita igen, förstukvisten rivas och varenda timmerstock ska målas riktigt jävla svart! Jag och vi har velat fram och tillbaka mellan rött (enklast och billigast, eftersom det faktiskt är rödmålat nu, vilket inte längre känns helt uppenbart dock) och svart (finast!) men nu har vi (hoppas jag) gjort vårt sista val i form av svart. Jag försökte "måla" huset svart i Picasa för att se på ett ungefär hur det kommer att bli och förutom att Sessan blev lite för skrikigt grön på bilden blev det ändå ganska trovärdigt tycker jag. Med svart fasad känns det heller inte lika viktigt att måla om taket, vars gröna färg blivit lite för ljust för att passa det röda. Varmare på sommaren ja, men helt ärligt, hur många dagar är det riktigt varmt?! I jämförelse med alla de minusgradersdagar då vit snö, svart hus och rök ur skorstenen kommer att få mitt hem att se riktigt inbjudande ut. Det känns bra och genomtänkt det här, nästan så att jag skulle vilja få det gjort redan nu så att jag eller han som också måste få något att säga till om, hinner ändra oss igen.
 

Kommentarer :

#1: Sandra

Kommer nog bli helsnyggt det där! Mitt hus ska nog vara ljusgrått har jag tänkt, men ja har ju knappast bråttom att bestämma mig.

skriven
#2: Stor-Viktor

Taket då?

skriven

Kommentera inlägget här :