Skryt och inget annat!

För idag har jag satt nytt rekord på löpbandet!
Om jag nu ska kunna bli ännu bättre innan utomhussäsongen börjar (det blir onekligen mer svårmätt då) måste jag börja nalla av uppvärmningen (5 minuters promenad i hastighet 6,5 km/h och 5 minuters jogging i 8 km/h).

Jag har aldrig varit speciellt fysisk av mig men efter graviditerna (foglossning from hell) var det än värre. För 2 år sedan, när jag skaffade tillgång till träningslokalen och Viktor var 2 månader gammal, dog jag nästan efter 5 minuter på orbitreken så jag är mycket stolt över mina framgångar sedan dess! Det svåraste är att behålla motivationen men sedan senaste rycket vid årsskiftet har jag tack och lov haft ganska bra flyt. Vikten är fortfarande inte riktigt där jag önskar men förhoppningsvis beror det mer på muskler än på midjeomfång...

5 km på 32,44 minuter - dessutom 359 kalorier "lättare".

Kommentarer :

#1: Sandra

Jag som har trott att jag kan äta nästan allting utan att gå upp i vikt har nu fått smaka på andra bullar. 2.5 kilo upp under semesterveckan. Det är ju galet!

Nu ska här hårdtränas!

skriven
#2: Linda

Du skulle ha kommit hit och testat scannern! Vanliga vågar är farliga :P haha. Men eftersom man förbränner fett och bygger muskler när man tränar (som väger 3 gånger mer än fett!) så är en vanlig våg väldigt missvisande. Måttband är bättre =)



Men som sagt, om du har lust är du hjärtligt välkommen att komma och prova kroppsscannern! Då får du se muskelmassa, fettprocent osv. och sen kolla upp det igen om 2-4 veckor för att se om det blivit någon skillnad i kroppssammansättningen =)

skriven

Kommentera inlägget här :