Rik och frusen

Jag har haft dubbla arbetsgivare i  en dryg vecka denna månad, vilket visat sig i lönekuverten om man säger som så. Det mesta av plusskapitalet ska läggas till nästa års tilltänkta utlandssemester men lite kläd(nät)shopping har jag ändå unnat mig nu ikväll. Jag vill se alla årstiders charm och visst är både värmeljus och chai-te mysigt, problemet är bara att de - trots namnet - inte värmer mig nämnvärt. I ett halvårs tid fryser jag och det halvåret tycks ha startat nu. Genom inköp av bland annat en stor och svart kofta hoppas jag dock kunna lindra "problemet" något. I morse hade jag vinterhandskarna på när jag körde till jobbet, och lyckades till skillnad från igår rädda fingrarna från att domna. Egentligen har jag inte rätt att klaga eftersom jag i övrigt har valt och älskar mitt norrlandsliv, men jag är så frusen...!

Sätter man rubriken i relation till sin motsats, att jag alltså skulle varit varm men fattig, så vete fan om jag kanske inte hellre fryser ändå, då finns ju åtminstone kapital till att köpa mig varmare. Slutgnällt med andra ord!

Kommentarer :

#1: Sandra

Ta och flytta till Östersund då, vi har drygt 22 grader nu och solsken en stund till!

skriven
#2: Linda

Ja det är väl enda nackdelen med att bo här... kylan alltså :) Men som tur är har ju vintern sin charm också, och man kan ju som sagt (försöka ;)) köpa sig varm! Om inte annat kan man med gott samvete krypa ner under en filt i soffan med en god bok :)

skriven

Kommentera inlägget här :