När man inte har jobb så skaffar man sig…

 …inte ett nytt men minsann andra arbetsuppgifter för årets sista arbetsdag än att städa. Och så dubbla koppar förmiddagskaffe på det (däremot inte dubbla fikaraster).

 

Den senaste månaden har jag, sedan vårt verksamhetssystem uppgraderades, försvårats av att inte kunna söka information om vad som händer de människor (brukare) som nyttjar hemtjänst i mina fyra arbetslag på samma sätt som tidigare. IDAG HITTADE JAG FELET! Efter att ha kollat med systemansvarige om att jag tänkt rätt fick jag sedan ägna åtskillig tid åt att ändra i inställningarna för samtliga brukare i systemet, men det var det värt med tanke på att det var JAG som hittade felet! Så här i efterhand känns det lite pinsamt att inte ha tänkt i dessa banor tidigare, men men… Jag är dessutom inte den enda enhetschef som berörts så jag gissar att fler har det dem gör till veckan. Ett gott slut på arbetsåret 2010 blev det. Dessutom körde P3 ”Human” med Killers under förmiddagen, kanske 2009 års bästa låt.

Kommentera inlägget här :