Lunchens sista minuter

Jag håller på att äta ur frysen. Det är inte riktigt sant för resten av familjen hjälper faktiskt också till, men summa summarum är att det i lördags blev rostbiffgryta, i söndags Mattias pettriga söndagsstek, igår samma stek i matlådan och idag blev det rostbiffgrytan till lunch. ikvälll ska vi tack och lov göra pizza för någon måtta får det allt vara! Pizza med hot´n spicy-korv, skinka, vitlök, champinjoner, oregano och massvis av ost.

Det är väl aldrig så att jag tröstäter för att döva att hösten är så kall, mörk och ruggig? Förra året läste jag förresten miljöpsykologi och lärde mig att uppskatta de olika årstiderna men den lärdomen tycks jag ha glömt nu, annat än att jag faktiskt uppskattar att alla lager av kläder döljer ifall tröstätandet lägger sig där det inte borde...

Kommentera inlägget här :