1:a advent


Nu är både snö och julpynt på plats och jag hoppas att så ska var i åtminstone en månad till. Mattias och Mio är ute med skotern, sedan väntar kaffe, glögg och pepparkakorna som de bakade häromdan, med mögelostgrädde till. Till middag blir kryddpepparskryddade köttbullar (och rotmos). Låt julen börja, och förstås den efterlängtade Winnerbäckkonserten.

"Inga jordskalv där vi bodde,
ingen frös och ingen svalt,
men det skälvde när du rörde vid mig.
Jag var 17, du var 16 och jag skolkade från allt,
jag ville bara vara med dig.
Jag ville bara vara med dig!"

Ett stycke ur Hjärter dams sista sång. Jag sparade så klart de finaste av alla rader till just detta, sista inlägg i nedräknandet. Bara 7 timmar kvar nu och snälla ge mig inte ännu en inställd konsert.

Kommentera inlägget här :