Årets sista sy-inlägg

Det vågar jag lova!

Som tack för att mor min (och far) låter barnen fira nyår här sydde jag och gav denna grytlapp och -vante. Fodret, och därmed formen, kommer från sådana jag hade liggande men som nu kommer till användning igen. Jag ska verkligen låta 2010 bli ett återanvändningens år men än återstår ju drygt 37 timmar och de ska bland annat användas till konsumtion! Nog för att konsumtionen bidrar till arbetstillfällen både lokalt och internationellt men jag behöver verkligen inte mer saker än jag redan har och då ska jag hellre försöka omvandla sånt som bilvit tråkigt och trist istället för att köpa nytt.

Snart lämnar jag barnen med mommen och åker till Östersund för en runda på stan, Mattias fyller 25 nästa vecka och Viktor 1 veckan därpå, dessutom funderar jag på att köpa fler av de vinglas som Mattias gav mig och defenitivt en ny foundation. Ikväll hoppas jag att Mattias slutar jobba i någolunda dräglig tid och sedan ska vi tillbringa resten av år 2009 tillsammans. Morgondagen kommer spenderas hos Anna och Kristoffer i Lugnvik där vi ska planera middag, handla, laga mat och fira in det nya decenniet.

Jag hoppas att detta inte blir årets sista inlägg...

Kommentarer :

#1: Ida

Hej hej!

Tack för "avtrycket" såna uppskattas alltid! Gissar att min käre far kan ha nåt med saken att göra, han är nämligen lärare i krokom....

Tror faktiskt att jag har fått dig(och för all del mattias) utpekad för mig på badhuset men då hade du bäbis i magen....:-) Vad söta barn du har, jättefina julkort! Ha ett trevligt nyårsfirande på er, Johan hälsar så mycket!

skriven

Kommentera inlägget här :